Zöld Batyu

Közgázos hallgatók kalandjai Nyugat-Európában.

Friss útravaló

  • tesz-vesz: nem igazán értem ezt a blogot, se a kommentjeit nem látok összefüggést (2011.12.02. 23:24) 5769...
  • Yumurdzsak: adlersen! nekem nem az olasz csávó száma kell, hanem a norvég jégkirálynőké ! (2008.12.22. 13:25) norVÉG
  • Balázs, straight outta\' da ghettos of Groninga\': aldi rakenról, albert heijn gumipop, Amszterdam raggacore, Pécs matyó hímzés. (már elnézést a bel... (2008.12.09. 13:51) Honvágy
  • jackie.: hát, akkor neked nem kell szlovák hordákkal megküzdened ezek szerint! bocsánat, ez nem volt PC. de... (2008.11.26. 00:52) elmaradásaim
  • horrorshow: hú pont ezen a szép város/elhanyagolt város dolgon gondolkodtam valamelyik nap, és én asszem szíve... (2008.11.10. 19:55) Utazás, túlélés, satöbbi
  • public hikikomori: A hasonló légkör tényleg benne van a dologban. Tegnap a szobatársamnak volt két amcsi vendége. Kér... (2008.11.05. 17:58) "...köszönöm a lekvárt!"

Országok

Linkblog

Introduction and spanish boot

2008.08.31. 11:04 | public hikikomori | Szólj hozzá!

Címkék: hollandia

Eltellt Amszterdamban az első hetem, órám még nem volt, csak ez az úgynevezett introduction week. Az egész a közgázos gólyatáborhoz hasonlított leginkább, kisebb csoportokba kerültünk, és kaptunk csapatonként két "öcsist", akihez lehetett fordulni. Persze még később is lesznek "csopitalik", és a lényeg itt is az volt, hogy megismerkedjünk minél több emberrel, meg egy kicsit elkapjunk az egyetem hangulatából.

Ez végülis sikerült is, bár az ilyen nemzetközi társaságban való ismerkedést nem feltétlenül nekem találták ki. Valahogy kicsit kínosnak éreztem, mikor már az ötvenedik hellóhonnanjöttélésazugyekazahsztánmellettvan típusú beszélgetést folytattuk le vigyorogva. Ettől függetlenül élveztem az egészet, a tanszék tele van kifejezetten jófej emberekkel. Sőt, az ember még azt is megtudhatja, hogy Kínában többszintű állapolgárság van és azt is, hogy minden angol nyelvű kanadai pontosan pár szót tud franciául, és vannak magyar felmenői. Az egyik például megkérdezte tőlem, mit jelent a neve. Novotny-nak hívták.

Egy baromi jófej spanyol szobatársat fogtam ki, így a spanyolokról még több hasznos infót tudtam meg. Érdekes módon ő eddig az egyetlen az országából, aki 1.) tud angolul folyékonyan 2) hajlandó is megszólalni nem spanyolul 3) nem akarja ezt a félévet is spanyolokkal tölteni. Mint elmondta, Spanyolországban van egy kisebb kulturális szakadék észak-déli irányban, és én amúgy déliekkel találkozhattam. Tegnap a záróbulira sikerült mégis egy csapat délivel elmenni, akik végig spanyolul beszélgettek, és térképpel a kezükben egymástól függetlenül engem kérdezgettek a villamosvonalakról és a lehetséges útirányokról. Reggel a szobatársammal beszélgetve kiderült, hogy a déliek mentalitásához az is hozzátatzik, hogy mindent külföldit végtelenül tájékozottnak tekintenek, tehát alapnak vették, hogy az ő koleszuk környéki villamosvonalakat is jobban ismerem, mint ők maguk :)

Hétfőn kezdődik a tanév órákkal és regisztrációval, akkor már elvileg lesz tanterv is az egyes tárgyakból. Ha valakit érdekelnek, küldjön nekem egy mail-t, és átküldöm.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://econtrip.blog.hu/api/trackback/id/tr29641943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása