Zöld Batyu

Közgázos hallgatók kalandjai Nyugat-Európában.

Friss útravaló

  • tesz-vesz: nem igazán értem ezt a blogot, se a kommentjeit nem látok összefüggést (2011.12.02. 23:24) 5769...
  • Yumurdzsak: adlersen! nekem nem az olasz csávó száma kell, hanem a norvég jégkirálynőké ! (2008.12.22. 13:25) norVÉG
  • Balázs, straight outta\' da ghettos of Groninga\': aldi rakenról, albert heijn gumipop, Amszterdam raggacore, Pécs matyó hímzés. (már elnézést a bel... (2008.12.09. 13:51) Honvágy
  • jackie.: hát, akkor neked nem kell szlovák hordákkal megküzdened ezek szerint! bocsánat, ez nem volt PC. de... (2008.11.26. 00:52) elmaradásaim
  • horrorshow: hú pont ezen a szép város/elhanyagolt város dolgon gondolkodtam valamelyik nap, és én asszem szíve... (2008.11.10. 19:55) Utazás, túlélés, satöbbi
  • public hikikomori: A hasonló légkör tényleg benne van a dologban. Tegnap a szobatársamnak volt két amcsi vendége. Kér... (2008.11.05. 17:58) "...köszönöm a lekvárt!"

Országok

Linkblog

Ezeket tanultam

2008.12.12. 02:55 | AlerTomi | Szólj hozzá!

Címkék: norvégia

Az alábbiakban száraz, nyers és tömör összefoglalót olvashattok arról a 3 tárgyról, melyeket 2008 augusztusától hallgattam az egyetemen. SWOT-elemzésre senki ne számítson, azonban igyekszem annyiból objektivitásra törekedni, hogy (előny) és rossz (hátrány) dolgokról egyaránt írok.

 

A skandináv jóléti államok: gender, család, munka: BA

Két különböző tanár, egymást váltva tartotta a 2X45 perces előadásokat. Azt hiszem egy elég széleskörű áttekintést kaptunk Norvégia, Svédország, Finnország és Dánia gender politikájáról. Egyrészt volt egy történeti elmesélés, másrészt a különböző alrendszerek egymással való kapcsolatának bemutatása: gender és munkavállalás; GYES-rendszer(ek); állami beavatkozások, különböző ösztönzési formák; stb. 

A tárgynak előnye volt, hogy a jóléti rendszerrel szemben (ennek norvég változatával) megfogalmazott bizonyos kritikákat, valamint számos jelenlegi kihívásra felhívta a figyelmet.

Sajnos csak előadások voltak, szemináriumok pedig egyáltalán nem. A két elég nagy tudású, rendszeresen (angolul) publikáló tanárnő kicsit unalmas előadásokat tartott. És ezzel az érzéssel nem csak én voltam így. Az órát csak akkor van értelme hallgatni, ha óráról-órára készülsz, valamint válaszolsz a hétről-hétre megadott kérdésekre. Ösztönzés nincs, Te rajtad múlik, mennyi energiát fordítsz rá. 

Japán, francia (majd pont itt ne lennének...), amerikai, ausztrál, lengyel, brit közönség.

Vizsga: 8 oldalas házi dolgozat+ZH. Időszak: augusztus - október vége

Ha az a kérdés, hogy rakendroll, vagy nem rakendroll, akkor válaszom: hugi-bugi. De nem belülről jön... 

 

Digital storytelling: Önreprezentáció a digitális történetekben (kb...): MA

2X45 perces előadások, 2X45 perces szemináriumok. Egy kis pszichológia, egy kis szociológia, egy kis média. Kellemes időtöltés, jó hangulat. Ingyen svédasztalos gyümölcstál az első pár órában tízórai gyanánt. Nekem ennyi bőven elég volt ahhoz, hogy ez a tárgy belopja/ropja magát a szívembe már az elején...

Fő vonalakban: közösségi oldalakkal kapcsolatos kutatások bemutatása (Facebook, blogok, Youtube, stb.); az identitás pszichológiai megközelítése; multimodalitás alkalmazása; digitális írásbelíség. 

Szerettem ezt a tárgyat. Élvezetesek voltak mind az előadások, mind a szemináriumok. Elég sok insiprációt kaptam ezen alkalmakkor. Tetszett, hogy az elmélet mellett mindig ott volt a gyakorlat is (akár egy kutatás bemutatásának formájában).

Ugyanakkor gyakran nem értettem a különböző témák közti kapcsolatot. Egy kicsit olyan érzésem volt, hogy mindenről beszélünk egy keveset, de sehol nem ásunk le igazán "mélyre". Ez persze nem hátrány, sőt lehet, hogy pontosan emiatt ért olyan sok hatás viszonylag különböző területekről.

Vizsga: 10 oldalas Term paper. Időszak: augusztus - október vége

Rakendroll. Egyértelműen.    

 

Média és Globalizáció: BA/MA

A cím önmagáért beszél. Aki nem igazán penge valószínűségszámításból, lineáris algebrából, mikroökonómia 2-ből, rekurzív makroökonómiából és sztochasztikus modellekből, az keressen más tárgyat magának. De minimum kezdjen el alapozni...

Gyümölcstál + hideg hideg ebéd itt is meg volt. 2X45 perces előadások, 2X45 perces szemináriumok. Annak ellenére, hogy a témák sokszor közhelyesnek tűntek, mindig tanultam valami újat. Miközben ültem azt éreztem: ezekről már annyiszor hallottam, csak másképp. Aztán mégis napokig gondolkodtam egy-egy vitán. 

Gyakorlatilag 4-5 könyvet vettünk át a szemináriumokon. (Sajnos néha elaludtam őket, mivel péntek 10-re esett az időpont). Ezek egy része cikkgyűjtemény, más részük önálló szerzői munka volt. A globalizáció és a média kapcsolatának eltérő megközelítései ütköztek ezekben a könyvekben, következésképp az órákon is. Volt közös mozizás, filmnézés, lapkiadó látogatás a Schibstednél.  

Röviden, szemezgetve: az amerikai médiaipar befolyása a világra; lokalitás-glokalitás vita; heterogenitás/homogenitás vita;  hogyan hat a társadalomtudományra globalizáció. Azt hiszem, ezek olyan témák, amiket már 3 éve kellett volna tanulnom.  Speciel itt most nem a szorgalmam hiányáról van szó. Szerintem fontos témákat érintettünk, melynek nyomával sem találkoztam Pesten.

Japán, etióp, kínai, német, francia, lett, kanadai, amerikai, mehikói szurkolók.    

Ez az óra adott a legtöbbet. Élveztem az olvasást.

Vizsga: MA: 20 oldalas Term paper. BA: 10 oldalas Home-exam 3 nap alatt. Időszak: augusztus - december eleje

Punk-rakendroll. De úgy belülről. 

Bár ezen 3 tárgy alapán nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni az UiO-ról, a hivatkozások talán segítenek eligazodni/elindulni azoknak, akik komolyabban érdeklődnek a témák íránt (elsősorban az irodalomjegyzékre gondolok).

Bővebben majd inkább személyesen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://econtrip.blog.hu/api/trackback/id/tr72818362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása