Zöld Batyu

Közgázos hallgatók kalandjai Nyugat-Európában.

Friss útravaló

  • tesz-vesz: nem igazán értem ezt a blogot, se a kommentjeit nem látok összefüggést (2011.12.02. 23:24) 5769...
  • Yumurdzsak: adlersen! nekem nem az olasz csávó száma kell, hanem a norvég jégkirálynőké ! (2008.12.22. 13:25) norVÉG
  • Balázs, straight outta\' da ghettos of Groninga\': aldi rakenról, albert heijn gumipop, Amszterdam raggacore, Pécs matyó hímzés. (már elnézést a bel... (2008.12.09. 13:51) Honvágy
  • jackie.: hát, akkor neked nem kell szlovák hordákkal megküzdened ezek szerint! bocsánat, ez nem volt PC. de... (2008.11.26. 00:52) elmaradásaim
  • horrorshow: hú pont ezen a szép város/elhanyagolt város dolgon gondolkodtam valamelyik nap, és én asszem szíve... (2008.11.10. 19:55) Utazás, túlélés, satöbbi
  • public hikikomori: A hasonló légkör tényleg benne van a dologban. Tegnap a szobatársamnak volt két amcsi vendége. Kér... (2008.11.05. 17:58) "...köszönöm a lekvárt!"

Országok

Linkblog

"...köszönöm a lekvárt!"

2008.11.05. 15:14 | AlerTomi | 1 komment

Címkék: norvégia

Szoktam dilemmázni.

Gyakran szeretünk a magyar politikai élet megosztottságán panaszkodni: "Olyan megosztott a magyar politika...". Ez abból a hamís és ostoba tézisből táplálkozik, miszerint a konfliktus léte önmagában véve rossz és káros. Persze nyilván nem mindegy, milyen issuek körül alakul ki a szóba nem állás. Egyfelől nálunk valóban perifériális és lényegtelen dolgok körül folynak viták. A valóságból származó, azt pedig eltérően értékelő vélemények, majd ölremenő hisztik semmilyen ügyben nincsenek. Másrészt kérdés, lehet -e egyáltalán bármilyen konfliktus is gerjesztett. Hiszen konfliktus vagy van,  vagy nincs. Mindegy miért és milyen ügyben. Az a kérdés, hogy amennyiben van - ami természetes - azt hogyan oldjuk meg. Mit kezd az ellenfelével az ember, ha már úgy alakult, hogy nem értenek egyet?

E zavaros eszmefuttatás után a lényegre térek:

Két napig Bergenben voltam harmadmagammal. A kollégiumi konyhában egy sajtos-piritós kenyér erejéig véletlenül együtt reggeliztem egy kaliforniai csajjal, aki 2 évre jött MA-re és augusztus óta van itt. Azt mondta, Obama jó elnök lesz. Amennyiben nem a demokraták győznek, ő nem fog visszamenni Amerikába. Ma hajnal óta tudjuk: a lánynak sajnos nem lesz lehetősége hozzászokni a hideghez... 

Nyilván egy 1 fős minta alapján badarság lenne egyből az amerikaiak megosztottságáról értekezni - ami elemzők szerint ténylegesen erősebb mint bármikor máskor -, de engem az ilyen kijelentések nagyon elgondolkodtatnak: úgy általában politikáról, meg az emberi pszichéről. Kicsit olyan érzésem volt a lányt hallgatva, mint amikor az ötödgenerációs balos-liberális értelmiségi elitgyerekeket hallgattam 2006 tavaszán: "Ha Orbán jön, én megyek." 

A két helyzet más, de azt hiszem az emberi reflexek minenhol hasonlóak.

Még ehhez kapcsolódóan. Nem tudom megállni, hogy ne fejezzem ki örömömet a marsforgatni.blog.hu kapcsán. Két-három tehetséges és érdeklődő fiatal pár évvel (bár lehet, hogy érdemesebb inkább csak hónapokban mérni) ezelőtt elkezdett irogatni, blogozgatni. Ezek a srácok tegnap az egyik legolvasottabb  hírportál segítségével és közreműködésével lehetőséget kaptak egy on-line élő adás  megszerkesztéséhez. A műsor olyan volt, amilyen: amatőr és meglehetősen elfogult. Ennek ellenére Magyarországon - lehet, hogy tévedek - csak ők foglalkoztak élő műsorban az elnökválsztással. Egyéb hírcsatornák, médiumok - melyeknek ez lett volna dolguk - tojtak rá. 

Ez a kép a vonaton készült, Bergen felé. Sok jó kép van, de úgy döntöttem ezt kirakom. Ha valaha volt is I'sten, azt hiszem itt kellett élnie. Igaz, a gyereke jobb helyre született.:)

A bejegyzés trackback címe:

https://econtrip.blog.hu/api/trackback/id/tr72751454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

public hikikomori · http://animecomment.blog.hu/ 2008.11.05. 17:58:44

A hasonló légkör tényleg benne van a dologban. Tegnap a szobatársamnak volt két amcsi vendége. Kérdeztem őket a választásokról. Amikor arra kérdeztem rá, miért éppen Obama, kicsit értetlenkedve kérdeztek vissza: hát nem egyértelmű? Hát nem... Mindenesetre én nagyonon örülnék neki, ha az otthoni jelöltek is végre egyszer ledemagógoznák egymást, és nem kacsintanának össze, miközben egymásra licitálnak a fedezetlen ígéreteikkel.
süti beállítások módosítása