Zöld Batyu

Közgázos hallgatók kalandjai Nyugat-Európában.

Friss útravaló

  • tesz-vesz: nem igazán értem ezt a blogot, se a kommentjeit nem látok összefüggést (2011.12.02. 23:24) 5769...
  • Yumurdzsak: adlersen! nekem nem az olasz csávó száma kell, hanem a norvég jégkirálynőké ! (2008.12.22. 13:25) norVÉG
  • Balázs, straight outta\' da ghettos of Groninga\': aldi rakenról, albert heijn gumipop, Amszterdam raggacore, Pécs matyó hímzés. (már elnézést a bel... (2008.12.09. 13:51) Honvágy
  • jackie.: hát, akkor neked nem kell szlovák hordákkal megküzdened ezek szerint! bocsánat, ez nem volt PC. de... (2008.11.26. 00:52) elmaradásaim
  • horrorshow: hú pont ezen a szép város/elhanyagolt város dolgon gondolkodtam valamelyik nap, és én asszem szíve... (2008.11.10. 19:55) Utazás, túlélés, satöbbi
  • public hikikomori: A hasonló légkör tényleg benne van a dologban. Tegnap a szobatársamnak volt két amcsi vendége. Kér... (2008.11.05. 17:58) "...köszönöm a lekvárt!"

Országok

Linkblog

Diplomát két év után

2009.01.30. 22:41 | nordiquetortue | Szólj hozzá!

Címkék: spanyolország síró bohóc

A netet böngészgettem, amikor hazaérkezett a lakótársam. A széles mosoly nála ilyenkor általában ritka, így kiérdemelt egy kérdő tekintet. Sajnos ő ebből nem értett, tekintetemet megtoldottam hát egy kérdéssel is. Kiderült a diplomáját szorongatja a kezében. Kérdő tekintetem, ha még volt hová, tovább nőtt. Ekkor már ő is tudott olvasni az arcomról. Csak megvonta a vállát, „náluk ez így normális”. Elkértem, hogy megnézzem, hogyan is néz ki egy spanyol diploma (otthon nálunk kis könyv formájában láttam már diplomát, emlékeim szerint anyukámnak is olyan van), de itt amolyan falra aggatós A3-as méretű diplomát osztanak. De hát ide 2008 van írva, nem 2007-ben diplomáztál? – kérdtem a diplomát böngészve. De, de – hangzott a válasz. - De akkor miért 2008-at írtak rá?* – faggatóztam tovább. – Nálunk ez így szokás – vale ráhagyom, a spanyolok lassan már tényleg nem tudnak meglepni: két évvel diplomázás után kézhez kapni a diplomát, amelyre ráadásul egy évvel későbbi dátumot írnak?!? Ezt csak a spanyol logika képes megérteni.

Böngésztem tovább és gondoltam ebből posztot kell írni. Az írás előtt persze még egyszer jól kifaggattam, immáron a másik lakótársam jelenlétében. Egyszerűen ezeknek a hihetetlen történeteknek a hallatán teljes mértékben sikerül elbizonytalanodnom abban a csepp kis spanyoltudásomban is, ami van. A történeten felbuzdulva, másik lakótársam lapot húzott. Nincs ebben semmi meglepő – mondta a galíciai lány – az én német felsőfokú nyelvvizsgámat három évre rá kaptam meg. – Tessék? – értetlenkedek én ismét. - Igen, igen, 2004-ben volt a nyelvvizsgám, amelyről az igazoló dokumentumot 2007-ben kaptam kézhez.

- De az eredményt még abban az évben tudtad, nem? Ilyen sokáig nem javítják...

- Persze, hogy tudtam. De a felsőfokú nyelvvizsgákra Spanyolországban három évet kell várni.

 

Bármelyik olvasóm cáfolatát, illetve megerősítését ez ügyben szívesen fogadom. Tudomásom szerint a Cervantes Intézet DELE típusú felsőfokú nyelvvizsgára nem kell ennyit várni. Akkor a spanyolok miért is szívatják a maguk fajtáját?

 

Bár valahol ebben az egészben van igazság. A hat hét alatt behúzandó Internetből a negyedik hónap előtt amúgy sem lesz semmi. Bankszámlát – több, lassan megoldódó ügy miatt – csak december elején sikerült itt nyitnom. A spanyol számlámhoz tartozó bankkártyámat még mindig várom. (Ismerőseim Granadába még a nyáron megérkeztek, így ők már szeptemberben számlát tudtak nyitni, a kártyájukat viszont csak decemberben kapták meg.)

 

* Ő még a régi rendszerben diplomázott, azaz kötelező szakmai gyakorlatról esetében szó sincsen.

 

U.I.: A történetek nem reprezentatívak, nem jelenti azt, hogy Spanyolország így működik. Lehet, csak mi Skóciából ideszakadt kelet-európaiak (és közvetlen környezetünk) szerencsétlenkedünk mindenben.

A bejegyzés trackback címe:

https://econtrip.blog.hu/api/trackback/id/tr93913368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása