Zöld Batyu

Közgázos hallgatók kalandjai Nyugat-Európában.

Friss útravaló

  • tesz-vesz: nem igazán értem ezt a blogot, se a kommentjeit nem látok összefüggést (2011.12.02. 23:24) 5769...
  • Yumurdzsak: adlersen! nekem nem az olasz csávó száma kell, hanem a norvég jégkirálynőké ! (2008.12.22. 13:25) norVÉG
  • Balázs, straight outta\' da ghettos of Groninga\': aldi rakenról, albert heijn gumipop, Amszterdam raggacore, Pécs matyó hímzés. (már elnézést a bel... (2008.12.09. 13:51) Honvágy
  • jackie.: hát, akkor neked nem kell szlovák hordákkal megküzdened ezek szerint! bocsánat, ez nem volt PC. de... (2008.11.26. 00:52) elmaradásaim
  • horrorshow: hú pont ezen a szép város/elhanyagolt város dolgon gondolkodtam valamelyik nap, és én asszem szíve... (2008.11.10. 19:55) Utazás, túlélés, satöbbi
  • public hikikomori: A hasonló légkör tényleg benne van a dologban. Tegnap a szobatársamnak volt két amcsi vendége. Kér... (2008.11.05. 17:58) "...köszönöm a lekvárt!"

Országok

Linkblog

Amit tanulok január végéig

2008.12.20. 15:16 | public hikikomori | Szólj hozzá!

A program lassan a többség számára véget ér, Hollandiában azonban a félévek kb. ugyanúgy vannak, mint otthon. A különbség csak annyi, hogy két negyedév van, és normál esetben a negyedév végén lehet választani az 1 felkínált vizsgaalkalom közül. Mivel itt tényleg vannak szemináriumok, és tényleg érdmemes bejárni, és kevesebb tárgy is van, ezért ez nem is okoz senkiben felháborodást.

A második negyedévben három tárgyam volt az egyetemen, és tanultam tovább a hollandot. Bulikról, holandokról, és biciklis kalandokról legközelebb.

Monetary Economics:

Egy komolyabb tárgy, fel lehet venni BA szakon is, de alapvetően Master programhoz lett kitalálva. Egy olasz faszi tartotta, elég vaskos reader volt a tananyag (450 oldal). A kurzus úgy épült fel, hogy a pénzpiac kínálati és keresleti oldalát építettük fel, majd sorra vettük a technikaibb kérdéseket, mint az idő-inkontisztencia vagy a jegybanki függetlenség.

Negyedév közben három házit, és egy hosszabb esszét kellett leadni, de a legtöbb idő az olvasással ment el. Hiába olvasok már viszonylag folyékonyan angolul, az anyag mennyisége még egy anyanyelvinek is sok. Egy brit sráccal dolgoztam együtt, aki még Maastrichtban végezte az alapszakot, ő ajánlotta nekem ezt a kézikönyvet íráshoz:

 http://www.ub.unimaas.nl/fdp/Studenten/Academic_writing_skills_guide.pdf

Economics and management of organisations

Egy bevezető businnes economics tárgy, igazából nem volt túl érdekes. A bevezető rész egy kevés vállgazd és játékelmélet, a folytatás pedig megbízó-ügynök elmélet volt. Ez volt az egyetlen 2 negyedéves kurzusom. az első 9 hétben volt a már említett elméleti rész, aztán négy fős csapatokban oldottunk meg egy esettanulmányt, amit a végén prezentáltunk. Ez már sokkal intenzívebb volt, egy jövedelmezési rendszert kellett kidolgoznunk egy lassan leköszönő vezérigazgató számára.

Kicsit sok bajom volt azzal a pár héttel, maga a téma érdekes volt, de a kevéssé tudtuk egymást motiválni. A végeredmény végül jó lett, mert eléggé meghajtottuk az utolsó napokat. Összességében azért ebből a tárgyamból tanultam a legkevesebbet - nem időben, hanem hasznosságra.

Industrial Organization: Advanced

Az egyik kedvenc tárgyam lett volna, de sajnos lemaradok a második feléről. Egy negyedévbe nem fért bele túlzottan sok minden, de volt néhány teljesen új anyagrész. 3 fős csapatban kellett hetente beadni egy elég bőséges adag házit, ami tényleg le is fedte az anyagot, így ebből a tárgyból inkább az évközi munka volt sok. Itt jöttem rá, hogy sokkal célszerűbb úgy dolgozni, hogy mindannyian megcsináljuk az összes feladatot. A kurzussal az volt az egyetlen bajom, hogy a nevével ellentétben nem mélyedtünk el az anyagban. Pedig ez jobban érdekelt volna, mint a pénzügyes kurzusaim.

 

Holland középfok:

A tilburgi nyári tanfolyamot folytatni akartam, és jelentkeztem az egyetem tanfolyamára. 6 hét és 200 €-ba fájt. Beraktak a középfokú csoportba a szintfelmérőn. Kicsit erős volt nekem a szint, mert a harmadikat kihagytam, de bele lehetett rázódni. Szinte mindenki idősebb volt nálam, az külön felemelő volt, mikor harmincas anyukák akartak velem beszélgetni a gyermekvállalásról. Hopsz, kicsit más korosztály vagyok. Alapszinten még többen tanulják a nyelvet, de komolyabban főleg azok nyomták, akik itt akarnak letelepedni. Igen, a holland egy mini-világnyelv, ha nem vagy kapcsolatban azzal a pár országgal, ahol beszélik, akkor nem túl praktikus.

Ma kaptam meg a vizsgeredményemet, sikerült. Az hollandot tanulni szerintem két értelme volt. Az egyik, hogy nyelvet tanulni baromi szórakoztató, sokkal jobban meg lehet ismerni az embereket. Most, hogy már tudok valamennyire beszélgetni is, kicsit jobban meg is nyílnak a helyiek. A másik, hogy a fene tudja, mire lesz még jó ez a nyelvtudás, plusz egy sohasem árt. Munka ennyi volt vele: 4 hetes nyári kurzus (EILC), a második negyedévben pedig heti kétszer 4 tanóra, és házikra ugyanennyi idő. Ha gondolkoztok valamilyen nyelvben, akkor Erasmus alatt nagyon érdemes, sokkal könnyebb nyelvi környezetben tanulni.

Ja, tudtátok, hogy ha valakit messziről hallassz magyarul beszélni, aki rossz kedvű, és meg van fázva, az egy kicsit hollandnak hallatszik?


Ha ide jelentkezel Erasmusra

 

Az egyetem nagyon jó, a kurzusrendszer mérföldekkel jobb, mint az otthoni - de nem minden tárgy. Fél év alatt is sokat lehet tanulni. Ha nem tanulni jössz ki elsősorban, hanem bulizni, akkor is érdmes legalább egy nehéz kurzust felvenni.

A bejegyzés trackback címe:

https://econtrip.blog.hu/api/trackback/id/tr83831757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása